tisdag 9 mars 2010

Konstigt telefonsamtal...

Hejsan pandakompisar!
Jag har precis kommit hem från skolan och såg att det hade kommit en ny händelse i panfu och att det började i salongen, så jag loggade in och så fort som tassarna orkade springa sprang jag till salongen:
Telefonen ringde... Först tänkte jag inte svara, men tills sist:
Den i andra änden i telefonen sa att jag skulle fylla väskan med bullar, jag klickade på den och gick till Kamaria (rösten meddelade att Kamaria var duktig på att baka) .
Kamaria stod på Terrassen, hon berättade att hon hade slut på mjöl (är inte helt säker på att det var mjöl, men något liknande) så jag gick till Bruno och kikade in.
Som tur var behövde jag inte leta, mjölet stod i ena fönstret.
Jag traskade tillbaka till Kamaria och hon blev glad, men socker hade hon också slut på. Så jag gick till Glassbaren och hittade sockret lika lätt som mjölet!
Nu var det dags för Kamaria att börja baka så jag gick till Staden och pratade lite sen var Kamaria klar med bullarna. Men innan jag gick sa Kamaria:
- Vi måste få reda på vem som ringde! , när du lämnat väskan i Ponnyhagen så går du och kommer tillbaka om en liten stund, det är säkert spår efter bullarna.
Jag var så ivrig så jag sprang till Ponnyhagen och lämnade väskan som rösten sagt att jag skulle göra. Och när jag var tillbaka låg små, små smulor under skylten. Skumt!
Jag klickade på smulorna då stod det att man behövde ett förstoringsglas för att kolla närmare på smulorna. Jag gick till Kamaria för att be om hjälp, hon sa att "Professor något" (kommer inte ihåg vad han hette sen xP) hade säkert ett förstoringsglas. Och det hade han!
Jag gick tillbaka till smulorna och klickade på de, en bild kom upp med smulor som hade ganska hackiga kanter... Varför?

Jag gick till Kamaria och hon sa att jag skulle kolla smulorna varje dag och se om smulorna ändrade sig. Sen har jag inte kommit längre.. :3

Lycka till!
//Bubba

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar